כיצד מבצעים כיבוי אש יעיל ומהיר?

כל אחד מאתנו, בוודאי מודע לחשיבות שלכיבוי אש יעיל. נזקי השריפה יכולים להיות קשים מאד - החל מפגיעה בציוד יקר ערך, דרך הרס של בניינים, וכמובן - פגיעה בחיי אדם. בניגוד לנהוג לחשוב, חלק ניכר מהאנשים שנפגעים כתוצאה מהשריפה, לא חווים כלל כוויות או בעיות בנוסח זה - שכן לעתים קרובות קל להתחמק מן האש. הצרה היא דווקא בשאיפת העשן אשר נמצא בכל מקום, וממנו קשה מאד להתחמק, וכך אנשים נפגעים כתוצאה מחנק ואיבוד חמצן. לכן, חשב מאד לכבות את האש במהירות האפשרית. אז איך שומרים על הכללים, שיסייעו לנו להיפטר מהאש כמה שיותר מהר?

כל הכללים היעילים ביותר לכיבוי אש

       הציבו ארונות לכיבוי אש במקום בולט - במתחם שבו אתם גרים או עובדים, יש להציב ארונות כיבוי אש במקום בולט במיוחד, ולדאוג שהם יהיו צבועים בצבע אדום. רצוי שבתוך הארונות יהיו צינורות לכיבוי האש, וכן מטפים ייעודיים. ברגע שמגיע דייר או עובד חדש למתחם, יש להראות לו את המקום של הארונות הללו, וחשוב שכל האנשים ידעו בדיוק היכן הם נמצאים.
       עברו השתלמויות בתחום - הדובר נפוץ בעיקר בקרב ארגונים שונים וחברות עסקיות. הרעיון הוא שאחת לשנה, יעברו האנשים השתלמות בנשוא בטיחות באש. בהשתלמות זו לומדים מראש איך מפחיתים את הסכנות לפריצת שריפה, ובמידה וזו פורצת - לומדים לעומק איך לטפל בה היטב. ברגע שמרעננים כל שנה מחדש את הידע - יהיה אפשר ברגע האמת (שנקווה שלא יגיע) לטפל באש כמה שיותר מהר.
       פניה לגורם מקצועי - זיהיתם שריפה או סכנה לשריפה? אל תחכו ואל תמתינו - צרו קשר עם מכבי האש המקצועיים. נכון שיש לכם ציוד של כיבוי אש, ונכון שלא כל שריפה נראית בהתחלה מסוכנת - אך יש לזכור שבסופו של יום אין לכם את הידע המלא בתחום. גם אם אתם רואים שאתם מצליחים להשתלט על השריפה אל תוותרו על יצירת קשר עם כוחות הכיבוי וההצלה, שיבואו ויסייעו לכבות את השריפה, וגם יבחנו את המקור שלה.
       מענה בהתאם למה שנשרף - זה נשמע אולי מעט משונה, אבל אסור להתחיל בתהליך של כיבוי אש, לפני שאתם יודעים ממה השריפה נגרמה, או לפחות מה מתלקח כרגע. נכון שנראה שמדובר על שעת חירום, אך יש הבדל בין השריפות השונות - כמו שריפה שהיא תוצאה של חימום יתר, תוצאה של התלקחות חומר כימי, תוצאה של קצר חשמלי, וכיו"ב. לעתים, יש להשתמש בציוד המתאים כדי לתת את המענה המתאים, וכדאי לזכור זאת, במיוחד כי בשעת השריפה עצמה, יש נטייה להשתמש במקור הכיבוי הראשון בהישג יד.

לא להשאיר אף פרצה


זכרו שמעבר לכך, יש למנות אחראי בטיחות באש במקום העבודה, ואפילו בין הדיירים בבניין, כדי שיהיה אדם שתמיד יופקד על הנושא, וירכז את התחום המקצועי. מעבר לכך, קבלו כמה שיותר מידע בתחום, רכשו ציוד מתאים, ועברו השתלמויות באופן קבוע, וכך ברגע האמת - המענה שתוכלו לתת ולקבל יהיה הרבה יותר יעיל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש