היכן נדרשת התקנת מערכת גילוי אש?

המערכות שמצילות חיי אדם
אחת המערכות החשובות ביותר שהמציא האדם כדי להתמודד עם אחד האויבים הגדולים שלו הן מערכות גילוי אש. מערכות אלו מתריעות כשמתפרצת שריפה וכך למעשה הרבה יותר קל ופשוט להתמודד איתה, כשהיא עוד בחיתוליה. אמנם מערכות אלו לא מכבות את האש, ולשם כך יש צורך במערכת משוכללת יותר, אך אחת מהבעיות הגדולות בשריפה היא שעד לגילוי שלה עובר זמן רב ואז היא הופכת להיות גדולה הרבה יותר, הנזק מאסיבי וההתמודדות עלולה להיות מסוכנת אפילו ללוחמי האש עצמם. מערכות אלו נדרשות בכל מקום ציבורי ויש לגבם נהלים ותקנות מחמירים.



היכן נדרשת התקנת מערכת גילוי אש?
·         מערכות גילוי אש הכרחיות בכל מקום שרוצה להיות מוכן לשריפה אפשרית. למעשה, בכל מקום האש יכולה לפרוץ אך החוק לא מחייב כל מקום להתגונן עם מערכות אלו בעיקר בגלל המחיר הגבוה שלהן. עם זאת, ניתן לראות בתים פרטיים רבים ובנייני דירות שלמים שמוכנים וערוכים למקרים אלו, לא רק עם מערכות גילוי אש אלא מערכת כיבוי משולבת. זאת לא בהתאם לחוק אלא בהתאם להיגיון ולחשיבות המערכות הללו שמצילות חיים.
·         מבחינת החוק, כל מבנה ציבור חייב להכיל מערכת כיבוי אש. המערכת יכולה להיות כתובתית או אזורית, זאת בהתאם לסוג המוסד ולגודל שלו כאשר גם העיסוק שלו חשוב להבנה של חומרת הנהלים והתקדמות המערכת. יש מפעלים ועסקים שמתעסקים עם אש במהלך עבודתם, לצרכי בישול, תעשייה או מעבדה, ולכן יש צורך במערכת שתהלום את הסכנה לפי חומרתה.
·         מטבחים תעשייתיים חייבים להכיל מערכות גילוי אש, למרות שבכל פעם שמשתמשים באש יש עובדים במקום. במקומות אלו המערכת היא עניין הכרחי גם להגנה על שלום העובדים וגם להגנה על שלום הלקוחות שיכולים למצוא את עצמם במלכודת אש.
כל מקום המוני מחייב היערכות מראש
מקומות בהם יש המוני אנשים יכולים להפוך לאסון גדול כאשר אש תפרוץ ולא יהיה מה לעשות בנידון. כל להבה קטנה שלא יחשוף באופן מיידי עלולה ליצור אש גדולה יותר ולכן אצטדיוני כדורגל, אולמות אירועים, אולמות טקסים וגם בסיסים צבאיים, כולם חייבים להיות מוגנים מפני צרה זו. כמו כן, מקומות אלו צריכים לבצע בדיקות תקינות תקופתיות כדי לוודא את טיב המערכת.
from a-danan.tumblr Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש