איך מפעילים מטפי כיבוי אש?

אנו רואים את המטפים כמעט בכל מקום אך לא בטוח שנדע איך להפעיל אותם בזמן אמת. יכול להיות שראיתם אותם פועלים בסרטים א ובסדרות אך במצב אמת השימוש לא תמיד יהיה כל כך פשוט בעיקר אם לא יודעים איך. זה בדיוק הזמן לגלות ולהיות מוכנים לרגעי האמת.
מטפי כיבוי אש אמורים להיות פשוטים
כשמתכננים את מטפי כיבוי האש, מתכננים אותם כך שיהיו מאוד פשוטים להפעלה. כשתביטו על המטף תבינו שלמרות שהחלק העליון שלו נראה די מסובך ולמרות שיש עליו הרבה רישומים ומדבקות לא מובנות, כל מה שאתם צריכים לדעת זה איך להפעיל אותו וכל השאר לא אמור לעניין אתכם. יותר מכך, לא אמור לעניין אתכם אם מדובר במטפי כיבוי אש שמכילים אבקה, גז הלון או קצף. אם יש שריפה, אתם רצים למטף הקרוב ומשתמשים בו בכל מקרה. אז איך מפעילים אותו?



איך מפעילים מטפי כיבוי אש?
·         קודם כל, ברגע שיש שריפה חשוב תחילה להגיע אל המטף ולהוציא אותו בעדינות. לעתים יש צורך לנפץ זכוכית מסוימת ולעתים הוא יהיה בחוץ ובכל מקרה אמור תמיד להיות פטיש לניפוץ הזכוכית לשעת הצורך. חשוב לזכור שהמטף לא כל כך קל והוא שוקל בערך 6-10 קילוגרמים ולכן אם יש גבר חזק באזור עדיף שהוא יבצע את זה.
·         בראש המטף ישנה נצרה, הנצרה הזו חייבת להיות משוחררת. במידה והיא לא תהיה משוחררת המטף לא יפעל כלל כי זה מנגנון בטיחות שנועד למנוע משחק איתו.
·         אחרי שהנצרה שוחררה יש לכוון את המטף אל עבר מרכז האש וללחוץ על ההדק. הלחיצה על ההדק צריכה להיות חזקה וחשוב לזכור את כוחות הפיזיקה, המטף עלול להידחף אחורה בגלל הלחץ ולכן חשוב לתפוס אותו חזק.
·         ברגע שיש צינור למטף, צריך לכוון את הצינור אל עבר השריפה ביד אחת ואת המטף להחזיק היכן שההדק וללחוץ עליו תוך כדי, זה נשמע מסובך אך זה פשוט מאוד. עדיף להחזיק את המטף ביד החלשה אך זה ענין של העדפה.
·         חשוב להחזיק את המטף עם כיוון הרוח ולא בצורה אחרת כי יכול להיות שנגד כיוון הרוח או בכיוון צדדי הוא לא יהיה שימושי. כמו כן, המטף חייב להיות מאונך בזמן ההתזה.

from a-danan.tumblr Feed


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מטפים בצפון

כל מה שצריך לדעת על התקנת גלגלון כיבוי אש

יועץ בטיחות אש